Hemma och tillbaka till vardagen efter en hel helg på kongress i Uppsala. Bitterljuvt. Samtidigt oändligt skönt att vara hemma och sova i egen säng och ha tillbaka sitt vanliga liv, samtidigt surt att lämna alla rara människor just som man börjat lära känna dem och det började bli trevligt och intressant. Bah.

Hur som helst, jag ska berätta mer om helgen på ett lite mer organiserat sätt hade jag tänkt men det blir inte idag. Igår kom jag bara hem, öste ut de nyinköpta böckerna ur väskan, la kläder i tvättkorgen, datade en liten stund och gick sen och la mig. Japp, jag köpte ett gäng böcker trots föresatser om att inte göra det. Jag skyller på NoFF-auktionen på lördagkvällen som liksom hjälpte till att öppna dammluckorna. Jag ropade hem en skruttig pocket av Harry Harryson för femtio pengar, för att hjälpa till att skicka ett svenskt fan till en annan nordisk kongress. Och sedan hade Appeltofftska antikvariatet utförsäljning på söndagen, och det är ju en god sak att låta de stackarna släpa tillbaka färre böcker än de kom dit med… Hrrm.

Nåja. Jag hade det väldigt trevligt iallafall. Kan vara så att jag lyckades pricka in min mest introverta helg på hela året, men trots det. Inledningsvis hade jag stora problem men huvudvärk, förmodligen beroende på lika delar stress och dålig luft i lokalerna, men det gav med sig senare. Tja, allt blev helt enkelt bättre ju längre helgen led och när det var dags att släpa sig till tåget från dead dog partyt hade jag ingen lust alls att lämna Uppsala.

Idag mår jag som jag förtjänar, antar jag. Trött som ett litet djur men fortfarande hög på alla intryck från Kontrast.


Flattr this