Dagen S, som i Swecon. Eller Dagen K, som i Kontrast? Hur som helst, idag börjar det. Jag lullar omkring hemmavid och försöker få saker gjorda innan det är dags att ge sig av till Uppsala. Den var bra att ha hela fredagen ledig, men så värst mycket gjort vet jag inte om det blir. Tog iallafall lite sovmorgon, man vet ju aldrig om det blir nån i helgen. Jag försöker packa, men det går sådär. Hur mycket bör man egentligen ta med sig? Borde jag ta med några böcker att få signerade, de få jag nu har i papper av folk som kommer vara där? Rygel, lilldatorn, är självklar och så borde jag ta med laddarsladdar till den och till mobilen. Jag förutspår en del aktivitet på twitter och instagram under helgen…

Tittar på avsnitt som jag inte hunnit med innan. Som Revolution. Vet inte vad jag tycker än, två avsnitt och det känns lite som Terra Nova. Bara att hoppas på att den tar sig och inte möter samma öde.

Funderar över kläder. Nörd-tishor är den självklara klädseln, men plötsligt tycker jag inte att någon av dem är tillträckligt nördig. Vilka problem jag har.

Egentligen borde jag städa undan lite och kanske diska. Först hade jag tänkt laga lite matlådor, men nä. Nöjer mig med att vattna växterna.
Tricket är att ställa lagom låga krav på sig själv. Jag lyckas dåligt, känner mig mest stressad.

Det verkar som att min taktik för att handskas med diverse oro nu är att ta ner förväntningarna på helgen. Kommer säkert bli intressant, men jag kommer nog inte att prata med så många människor. Jag kommer nog mest hänga i ett hörn, kommer nog inte våga säga något till någon. Kommer säkert inte träffa någon jag känner… Fast jo, det kommer jag nog visst det. Känner flera massa människor. Frågan är om de känner mig. Frågan är om de känner igen mig. Äsch, vad spelar det för roll? Det blir vad det blir, varken mer eller mindre och förutsättningarna för att det ska bli trevligt är riktigt bra.

Så. Siktet inställt på bokbloggarmingel och en och annan programpunkt ikväll. Sen får vi se.


Flattr this

