Jag är ingen stor konsument av musik, det är jag den första att erkänna. Jag lyssnar sällan på musik, undantaget för att störa ut
högljudda medtrafikanter på tunnelbanan. Jag lägger mest pengar på musik i samband med att något band jag gillar spelar i krokarna, och då blir det inte bara biljettpengar utan oftast en t-shirt eller två.

Men om jag nu vore en person som lyssnade mycket på musik, säg att jag gjorde som så många verkar göra och fick mitt lystmäte via Spotify, detta lagliga och smidiga alternativ. Säg att jag även betalade för ett Premiumkonto, och säg att jag kände mig rätt stolt över det. Här vore en musikälskare som minsann ser till att artisterna får betalt. Då skulle jag ta en kik på statistiken nedan, som visserligen har ett år på nacken men som antagligen fortfarande är någorlunda korrekt. Jag skulle titta på den och sedan skulle jag skämmas. Jag skulle skämmas ögonen ur mig.


Flattr this