Nej, jag gick inte på demon idag. Jag hade tänkt, men huvudvärk satte P för det. Spänningshuvudvärk gissar jag, men jag har en massagetid bokad till veckan, så…

Men det var en hiskelig massa andra människor som gick. Kanske inte alla de elvatusen som anmält sig på Facebook, men som jag förstår det var det ändå god uppslutning. Särskilt som det var dubbelsiffriga minusgrader ute. Februari är sällan en god månad att demonstrera i i det här landet. Å andra sidan har vi inget annat för oss, vi väntar på roligare månader.

Jag kikade lite på twitter under demonstrationen dock och såg @opassandes bilder. Det är tacksamt, inte riktigt som att vara där i egen hög person men så nära man kan komma från soffan. Tack emma!
SvDs rapportering stör mig dock något fantastiskt. På dem låter det som att Anonymous attack mot riksdagens hemsida var den stora grejen och ja just det, sådär i förbifarten nämner de demonstrationerna på gator och torg i hela landet. Varför inte fokusera på det faktum att tusentals personer tar till gatorna i den här frågan? Att ACTA är sjukt stort? Att detta engagerar massvis med vanliga människor? Nej, vi går på sensationen i att någon sänkt en hemsida. Oh ja, mycket bättre. Ibland blir jag lite trött på Anonymous. Och SvD.

Melodifestivalen tar vid, men jag tittar inte. Nej, jag ska nog titta på något annat. Kanske ett avsnitt Friends eller tre. Jag tror dessutom att vitchokladtryffeln kylt klart i kylskåpet. Det är en lördag på den nivån.