Jag kastade mig över den första Humble ebook Bundle när den kom i höstas, och nu är det dags för nästa Bundle med eböcker. Näpp, jag kan inte hålla mig borta den här gången heller. Humble eBook Bundle II.

Fyra böcker för betala-vad-du-vill av några av genrens stora, plus två till om man väljer att betala mer än snittet dittills. Det visade sig att jag redan läst och äger tre av de fyra, men vaffan… Jag är ju pirat, och jag gillar att stödja sånt jag gillar.

Visst, det är en lite skral månad för mig, men sex stycken DRM-fria böcker för tio dollar och därtill stöd för ett gott initiativ och lite slantar till välgörande ändamål. What’s not to like? Hade jag haft en lite bättre månad hade jag lätt betalat mer, men nu är det som det är. Jag gör bättre nästa gång och tröstar mig med att det är något istället för ingenting.

De fyra böckerna som utgör grunderbjudandet är Little Brother av Cory Doctorow, Boneshaker av Cherie Priest, Spin av Robert Charles Wilson och Shards of Honor av Lois McMaster Bujold.
Därtill kan man få Just a Geek av Wil Wheaton och The Last Unicorn av Peter Beagle, och det var väl ungefär där som jag inte kunde stå emot längre. The Last Unicorn ska man väl bara ha läst har jag fått för mig, och Just a Geek har jag läst så mycket om efter att ha följt Wil online de senaste åren att jag blev lite förvånad när jag insåg att jag faktiskt inte har den.

Av de fyra första är det bara Spin som jag inte har och som jag inte ens hört talas om. Någon som vet om jag borde ge mig på den nu när jag ändå äger den?
Little Brother, det verkar inte som att den finns på svenska än? Ack, den som bara hade tiden och orken och förmågan…
Boneshaker och Shards of Honor har jag båda som ljudbok. Boneshaker är ljuvligt dov steampunk och Shards of Honor är första delen i Vorkosigan Saga som jag gillar skarpt trots att den inte borde vara riktigt min smak. Tror bestämt att fjortonde delen i serien kom ut häromförut, så läs den med försiktighet.

Man kan köpa hela paketet under två veckor, när jag skriver det här är det strax över elva dygn kvar. Tydligen kan det hända sig att det dyker upp extra godsaker mot slutet av perioden, så det kan vara lönt att hålla ögonen öppna.

Flattr this

