Vidde bloggar om Flattr. Om att hon, lite beroende på hur man ser på saken, kanske är skyldig dig pengar. Eftersom de allra flesta här på internet skapar något, om det så bara är en instagrambild eller en kommentar någonstans, så är nära nog vi alla kreatörer. Och genom att ansluta sig till Flattr så finns möjligheten att få betalt. Litegrann. Om andra gillar det du gör.

Jag använder Flattr. Jag tycker att det är en briljant idé, och briljanta idéer ska stöttas.

Jag blir lika tokglad varje gång jag ser att någon har gjort sig omaket att klicka på flattr-ikonen som jag nogsamt (och för hand mind you eftersom jag bor här på wp.com) lägger till varje bloggpost. Minst lika glad som när någon kommenterar. Ett klick eller två är allt som krävs för att visa uppskattning och skänka en pytteliten slant. Samma sak när någon som har länkat sitt flattr-konto till instagram gillar en bild jag postar där. Häpp, flattr!

Man kan koppla ihop flattr med alla möjliga ställen runt om på internet, möjligheterna att få och framför allt visa uppskattning är många. Jag har precis fyllt på mitt konto med lite mer slantar och skulle ju gärna se att fler började använda tjänsten. Jag gillar att gilla saker som jag gillar, om man säger.

Flattr this

