Jag jobbar. Jag läser. Jag sover. I ungefär den ordningen.

Inte så mycket annat händer just nu. Jobbet är i tankarna alldeles för ofta även utanför arbetstid. Det ska bli skönt när jag är klar med lånejobbet.

Ska inte vara ledig något till helgerna, förutom de röda vanliga dagarna. Jag hade egentligen tänkt det men det blir så mycket enklare om jag jobbar. Jamen ni hör ju, jag har inte betalt för att vara såhär engagerad. Bah.

Nej, men vi kan väl prata om något roligare. Som böcker! Jag kikade på mina stats på Goodreads, det är nu två år sedan jag började logga vad jag läser där och jag gillar det verkligen. Jag har gjort en uppryckning med läsandet sedan jag började, innan dess hade böckerna närapå blivit något som jag ägnade mig åt förr i tiden. Nu är det bättre, kolla på det här:

Goodreads 2012

Jag menar. Vadå nio böcker på ett år!? Då tyckte jag allt att det var rätt bra jobbat, men nu börjar jag redan snegla åt att fyrtio är väl skralt. Jag vill läsa mer, fortare! Planen för nästa år är att läsa mer av de författare som jag nosat lite på i år. John Scalzi, Octavia Butler, NK Jemisin och Lois McMaster Bujold kanske. Lite nytt också förstås men i första hand se till att jag får bättre koll på redan kända författare.

Kanske kommer jag även läsa något mer av Charles de Lint nästa år. Det var ett tag sedan jag läste någon av hans böcker nu så det börjar nog bli dags för en till, jag vill absolut inte att hans böcker ska ta slut alltför fort. De är som karameller, dyrbara juveler, böcker att avnjuta långsamt, en i taget.


Flattr this