Det börjar dra ihop sig, minst sagt. På torsdag är det ny månad och dags för NaNoWriMo. Igen.

Det blir åttonde året i rad för mig. Herrejösses, har jag gjort det här i åtta år? Hur gick det till?

Jag har en idé. En liten idé, en vag och ofullständig idé. Kom på den här om morgonen, när jag låg och funderade på om det skulle gå att somna igen eller om det var dags att börja dagen. Märkligt nog höll den för närmare inspektion några timmar senare. De brukar ju sällan göra det, tankarna man får mittemellan vakentid och sömn, men den här gjorde det.

Men. Jag vet inte. Jag har känt mig allt mer avslagen de senaste åren. Mindre och mindre entusiasm inför hela grejen. Jag har ändå genomfört det, skrivit femtiotusen ord på trettio dagar och gått i mål. Men i år. Jag vet inte. Kanske kunde det vara läge att ta en paus i år? Eller så borde jag bara ta mig själv i kragen. Jag vet inte.

Klart är iallafall att jag kommer dra ner på bloggandet framöver. Helt eller delvis återstår att se, men det kommer inte bli fem poster i veckan kan jag säga redan nu. Jag hinner inte, har ingenting att säga, vill få fokusera på annat. Som att skriva den där romanen. Eller bara läsa andras romaner, det är också en möjlighet.


Flattr this