Första snön föll igår kväll. Tja, det är väl i rätt lagom tid, slutet på oktober? Jag räknade ju dock inte med att något av det skulle ligga kvar så blev lite förvånad när jag klev utanför porten imorse. Än mer förvånad blev jag över att det på sina håll var riktigt halt! Jag hade vanliga gympaskor och var inte beredd.

Nå.

Just idag känner jag lite mindre förståelse för de som gör sig lustiga över att ”ja tänka sig, det blev vinter i år igen” och ”halkan kommer faktiskt varje år”. För ja, det gör den ju. Men det är inte poängen. Poängen är att det nu var jävligt länge sedan en behövde trippa fram över svartblank asfalt. Det är en färdighet som man hinner tappa mellan varven. Plus att det är så mycket jobbigare att kompensera för halt underlag än att bara stövla på. Undra på att man känner för att gnälla om det.

Nej, jag halkade inte. Men ändå, vad fan.

Humorlöst av mig? Jajemän. Men det är fredag och det har varit ett par långa veckor och jag är inte på mitt allra soligaste. Så det så. Gnäll.


Flattr this