Denahära lägesrapport-thingyn som ursprungligen tänktes upp av Sara BE har cirkulerat i mitt blogg-flöde. Hey, varför inte, jag hoppar på.

Senaste böckerna jag läste: Pretty Monsters av Kelly Link och Blindsight av Peter Watts, inför Kontrast. Tycker det är lite pinsamt men de får båda ett Meh av mig. Inte så imponerad.

Böcker jag läser just nu: A Storm of Swords av GRR Martin, Cloud Atlas av David Mitchell, Fledgling Octavia E Butler. Ack, så bra! Alla tre!

Böcker jag ser fram emot:  Alla i min pappersbokattläsahög. Jag får väl sluta köpa på mig en massa böcker, verkar vara enda lösningen… Soulless av Gail Carriger, Kraken av China Mieville, In a Fix av Linda Grimes, Enchanted av Alethea Kontis. Det är de som ligger framme just nu.

Senaste filmerna jag såg: Det har blivit väldigt lite film på sistone. Såg om Matrix för ett tag sen och upptäckte att den inte alls motstår tidens tand så väl som jag hade trott att den skulle. Fick äntligen tummen ur och såg The Avengers. Älskade den förutsägbart nog.

Filmer jag ser fram emot: Um… The Hobbit? Jag inte bara ser dåligt med film, jag har uppenbarligen dålig koll också.

Senaste teveserierna jag såg: Ehehe. Av de som går nu… Supernatural, Arrow, Person of Interest, The Big Bang Theory, Last Resort, Tron: Uprising, Fringe, Merlin, The Mentalist, 666 Park Avenue, How I met your Mother, Revolution, Castle. Och så Lost när andan faller på.

Teveserier jag längtar efter: Nejnej, jag har så jag klarar mig. Men Game of Thornes kunde gärna få börja snart. Och S.H.I.E.L.D. Såg att de castat Ming-Na i en roll, hurra!

Musik jag lyssnar på just nu: På inrådan av Seanan McGuire lyssnar jag lite på Ludo, albumet Prepare the Preparations. Inte så tokigt.

Musik jag ser fram emot:  Jag ser junte fram emot musik sådär, så viktigt är det inte för mig. Ser vanligt folk fram emot musik?

Knepig dag idag. Satt hemma och väntade på hantverkare halva förmiddagen, finkaffet sitter efter det inte så fint som det brukar. Dagen blir så konstig när rutinerna kastas runt sådär. No like.


Flattr this

