Oktober alltså.

Oktober.

Oktober, definitivt en höstmånad. Det är en månad kvar till det som förut var årets värsta månad, men som numer är en av de bättre. Det är kallare i luften, hög tid att rota fram höstkängor och snygga stickade sjalar ur garderoben. Jag känner mig lite lurad på årets sommar bara, annars är jag helt redo för höst. Min sommar-sommar var en vecka i Spanien i juni, och det är lite väl tunnt kan jag tycka just nu, va. Men hur som helst. Oktober.

Jag borde börja förbereda mig inför NaNo. Funny story förresten, jag drömde att jag började plotta inför NaNo i helgen. Jag drömde att jag började plotta drömmen jag hade, samtidigt som jag drömde den. Jag var så nöjd med mig själv, och i drömmen så var det självklart en helt genial historia. Lite orolig var jag att jag inte skulle fatta hur genial den var när jag vaknade, för jag var samtidigt helt medveten om att det här var en dröm. Och då som konsekvens av att jag låg och sov så var det lite svårt att skriva ner händelseförloppet. Men jag hoppades att det skulle gå bra, hey jag hade börjat förbereda mig ju. Mycket positivt.

Eh. Sen så vaknade jag. Och hade inte skrivit ner något, och det jag direkt mindes av drömmen så… eh, nej. Absolut inte NaNo-material. Nu minns jag ingenting av det över huvud taget.

Men det är oktober nu, så det är allt dags att börja fundera på att förbereda sig.
Ska någon här mer än jag skriva i år?


Flattr this

