Nu är den igång, Bok och Bibliotek i Göteborg. Jag är inte där. Jösses så skönt att slippa. Okej, lite avis är jag på de som är där men… Nä. Det är inte för mig i år. Jag satsar på att vara hemma den här helgen och åker till Uppsala nästa helg med förhoppningsvis inte så mycket folkskyggnad i kroppen.

Jag har faktiskt varit där en gång. Länge sen. Femton år sen? Nåt sånt. Jag var med i en skrivargrupp som fick så sjukt mycket backning av kommunen, jag har aldrig sett något liknande vare sig före eller efter. Utöver att vi var en skrivargrupp så anordnade vi öppen scen-kvällar med hjälp av biblioteket, och fick som sagt åka till bokmässan och representera Eskilstuna kommun. Det var otroligt roligt men väldigt jobbigt. Jag minns väldigt lite nu, mest att det var väldigt ljust och väldigt varmt inne på mässan och jag var tvungen att sätta mig i ett hörn efter några timmar eftersom jag höll på att svimma.

Ni förstår varför jag inte är sådär jätteivrig att åka tillbaka trots allt?

Nå. Kanske nästa år. Eller något annat år. Det skulle vara roligt att åka dit och gå på events och skaka tass med folk. Sånt gjorde jag inte så mycket av förra gången, för ett halvt liv sen.

Hm. Jag kan sakna den där skrivargruppen. Har inte tänkt på den på länge, men det skulle vara roligt att vara en del av något liknande igen. Ett skrivarsammanhang att delta i, det saknar jag. Det måste ju finnas mängder med sådana överallt, så många som drar omkring på författardrömmar borde de drälla ett par stycken i varje gathörn i Stockholm minst.

Hm.


Flattr this

