Mja, det var kanske en liten miss i planeringen att först gå i höga klackar till jobbet igår och sen komma hem och trä på sig promenerarskorna och gå ut och traska en timme till. När jag kom hem på kvällen så var jag ordentligt mör i fötterna och det har inte gått över till idag. Aj.

Men det var skönt att komma ut. Enligt RunKeeper så var det över två veckor sen sist, det har inte blivit så mycket traskat på sistone. Det var en skön kväll, lite sval efter regnet tidigare på dagen men med en helt fantastisk solnedgång till slut. Väldigt stämningsfullt och fint. Jag är riktigt nöjd med rundan som jag har hittat, för övrigt.

Jag lyssnar på A storm of swords och nu igår kom jag till en viss scen… Ett visst bröllop, som inte går riktigt som brudgummen eller någon annan i hans följe hade tänkt sig. Ajaj, jag hade glömt hur det kan slita i hjärtat. Sabla Martin. Lite tur att det inte var så många andra ute igår, jag vet inte alls hur jag såg ut men kan tänka mig att jag levde mig in en hel del där.

Förresten, följer ni VlogBrothers? Jamen såklart att ni gör. Jag tittade på deras videor under deras första år men sedan upplevde jag att hela hypen och alltihopet med Nerdfighteria och hela communityt blev så stort och tog alldeles för mycket tid i anspråk om jag skulle hänga med överallt. Nu har jag börjat återupptäcka YouTube(!) och ramlade lämpligt nog över Johns nyaste video. Lite svårt är det att hänga med för sablar vad snabbt han pratar (snabbare än jag?) men han har några jäkligt bra poänger.
Nu blev jag väldigt sugen på att gå tillbaka och se allt vad jag har missat, ett par års videor…

Tänka sig att det fortfarande i sommar. Man tänker ju sig att så svalt som det är nu, kallt om mornarna och så, så skulle det vara höst vid det här laget. Men icke, det har varit nån eller ett par dagar med hösttemperaturer hittills men det är fortfarande sommar i Stockholmsområdet. Får se hur länge den varar bara, borde väl bli kallare nu tror jag?


Flattr this