Kanske borde man göra upp planer och hålla sig till dem. Kanske borde man, när man har suttit ner och insett hur mycket man skulle ha vilja läst om en månad, ta sig an att läsa precis just det som finns på listan. Beta av den, liksom.

Nå, jag har iallafall läst ut Udda Verklighet och filar på något slags inlägg om mina åsikter om den. Men sen var det resten av den där listan… Och det faktum att det är ny månad nu. Och att det gick ett nytt avsnitt av Sword and Laser i förra veckan, där man litegrann introducerade september månads bok. Som råkar vara Foundation av Isaac Asimov.

Jag är hopplös.

Självfallet har jag redan läst Foundation, hela Foundation-serien, för en herrans massa år sedan. Men det var ju så länge sedan…

Så.

Ja.

Jag läser Foundation nu istället. Som inte har någonting alls med Kontrast att göra, förutom att det är en SF-bok och en som jag tror tål att läsas om.
Med lite tur blir det här ett kvickt litet snedsteg och jag kan hoppa vidare till Kelly Link och Pretty Monsters rätt snart.

Ehum.


Flattr this