Jamen hörni, det har ju börjat gå lite trevliga serier igen. Visserligen är det en stund kvar till stora säsongpremiärerna i september sisådär, men ett par serier passar på att börja redan nu. Whee!

Jag gillar mina sommarserier. Det ligger ett lite romantiskt, matinéigt skimmer över dem. Jag vet inte riktigt vad det är som gör det. Kanske bara det faktum att de får glänsa i relativt ensamt majestät under sommartorkan?

Warehouse 13 går in på sin fjärde säsong, och det verkar banne mig som att författarna har tänkt ett varv extra och ämnar göra något riktigt coolt av det här i år. De två första avsnitten visar på somliga intressanta element (och kanske något enstaka som jag inte är lika förtjust i) som kan bli stort framöver. Hur ska det gå för Claudia? Den steampunkiga känslan består och med gästskådisar som Brent Spiner kan man nästan inte gå fel.

Alphas fick till min stora förtjusning en andra säsong. Det var ett av förra årets stora överraskningar, jag förväntade mig inte att bli så hals över huvud förtjust i en serie om ett gäng människor med speciella förmågor men som definitivt inte är några superhjältar. Första säsongen var riktigt stabil och det verkar som att man vill skruva upp temperaturen lite till för i år. Bara att återse de bekanta karaktärerna, Nina och Ryan och Rachel och de andra, i första avsnittet nu gjorde mig spänd av förväntan inför vad som komma skall.

De behövs, nu när Continuum (jaja, här har ni en länk till en trailer också) snart har sänt sitt sista avsnitt. Meep. Jag hoppas att ni har kikat på den serien så jag kan sluta tjata snart, för den är riktigt riktigt bra. Bara en sån sak som att terroristerna här är västerlänningar och inte drivs av religiösa övertygelser, känns beklämmande fräscht. Undrans när man kan få veta om det blir fler säsonger. Det förtjänar den verkligen.