Jag postade en bild på mina naglar igår. Alla som har lackat naglarna någon gång vet att det går fort som attan innan lacket börjar lossna och skavas av, någon dag eller två kanske det håller. Jag har nu haft Shellac i nästan två månader och kan bara konstatera att det inte är samma sak.

Shellac sitter. Som effin’ berget.

Första vändan satt bra i två och en halv vecka, sedan flög jag till Spanien och där började det lossna. Jag vet inte vad jag ska skylla på, kanske var det bara ett utslag av ovana? Det flagnade en del men sen satt faktiskt resten förvånansvärt bra fram till nästa besök hos nagel-Jane.

Bilden igår visar andra vändan av lackning, och det har nu suttit i fyra veckor och tre dagar. Har inte lossnat en smul. Inte nåt. Utväxten är inte så vacker, men lacket sitter. Mina egna naglar är rätt veka fortfarande efter att ha haft akryl på sig under lång tid och jag har fått fila ner dem där de har gått sönder men annars har jag inte behövt göra något alls.

Okej, jämfört med vanligt lack är Shellac svinigt svindyrt. Men om man som jag bara är lat och vill ha snygga naglar utan att lägga en massa tid på det så är det här ett riktigt bra alternativ.

Just nu är jag dessutom så nöjd med mina korta naglar. Det går ju i vågor det där, förut ville jag ha långa tjusiga naglar, men nu ska de vara korta. Superkorta. Jag är säker på att jag kommer ändra mig igen. Jag gillar att det enda jag behöver göra är att gå till Jane så fixar hon det precis som jag vill ha det. Beroende? Kanske lite…


Flattr this

