Jag verkar ha gått och blivit en Espresso House-junkie. Nå, kanske inte så farligt men jag gillar verkligen att börja dagen med att slinka in på mitt lokala EH och köpa mig en #finkaffe. Precis som jag brukar, så snart något har varit en grej för resten av världen i några år så kommer jag på att jag kanske också gillar’t. Det började redan med NKOTB i högstadiet, nu har även jag anammat det här med att gå till jobbet med en kaffemugg i näven.

Inte så att jag gått och blivit kaffeberoende, åtminstone inte än. Det bevisar jag enklast den här veckan när jag börjar jobba innan mitt Espresso House har öppnat. Vill jag ha en mugg med något varmt i att dricka så får jag vackert fixa det själv. Så det gör jag. Men inte kaffe, utan te.

Det syns nu inte, men det är inte latte i den här muggen. Över huvud taget dricker jag inte egengjort kaffe nu för tiden, utan det får bli te. Svart eller grönt eller rött, spelar mindre roll. Kaffe köper jag på EH och inte annars. (Okej, det var en lögn. Det händer att jag går till fulkaffeautomaten på jobbet om det är en riktigt jävlig dag, men det var länge sedan vi hade en sån nu.) Kaffe från EH är gott, annat kaffe är det inte.

Men det gör mig lite glad, den här muggen. Jag har knappt använt den, trots att jag köpte den för många år sedan. Och den är ju så fin! Den har stått i skåpet och väntat på att jag ska komma på att jag kan ha den till jobbet. Den gör varje morgon lite bättre, bara genom att göra mig sällskap.


Flattr this

