Japp, jag gjorde’t. Ghost Story. Utläst. Whee!

Men det var tufft. De sista kapitlena var SÅ BRA och jag formligen studsade av en del av plotvändningarna och önskade att J inte satt upptagen med annat precis just då. För nu förstår jag. Nu förstår jag vad han gått omkring och hållit hemligt i så många månader för att inte spoila mig. INTE SNÄLLT av mig. Majj gådd! När kommer nästa!?

Ah. Jim Butcher säger fortfarande att han inte vet. Gnurf!

Nu kan jag med gott samvete ge mig på Tigana som är juni månads bok i Sword and Laser. Liiite sent känns det, att börja när redan halva månaden har gått. Jag hoppas att jag inte fastnar igen utan hinner klart den innan månaden är slut iallafall. Och vad som kommer sen, ja det vet jag inte. Det finns så mycket böcker.

Och så finns det ju TV-serier också. Ni vet hur jag surat över att det går så få riktiga SF-serier nuförti’n? Jag har börjat se om Battlestar Galactica från början på ren trots, och det är i och för sig inte så tokigt. Bra skit. Det ger också en extra dimension till tittandet när jag vet hur allting kommer att sluta. Även om jag inte minns alla detaljer, det var trots allt ett par år sen, så är det en väldigt trevlig serie att se om.

Men jag har faktiskt hittat en ny SF-serie. Det är en kanadensisk serie som heter Continuum och som titeln antyder förekommer det tidsresor i den. (Note to self, kolla om Opassande har sett något av den än.) Det har bara sänts fyra avsnitt än, så det är en alldeles lagom tidpunkt att hoppa på och börja titta. Verkar kunna bli bra. Visserligen förekommer inga rymdresor eller rymdskepp eller utomjordiska varelser (well, än åtminstone) men kanske kan kanadensarna begripa när de har något bra och inte bara lägga ner serien i pur förskräckelse. *host*FOX*host*


Flattr this

