Det verkar som att förkylningen eller infektionen gav med sig. Jag har inte ont längre iallafall och det med bara två dagars strepsils- och zyxknarkande. Jag satt till och med ute på balkongen med mitt efterlängtade glas rosé igår. En ganska mesig infektion, således. Fast sånt där är ju lögn att avgöra medan det pågår.

Hursomhelst. Jag har istället påbörjat att vänja mig tillbaka till vanlig kost nu inför semestern och det är så konstigt. Jag känner mig… konstig. Uppsvullen. Lite illamående. Kroppen känns tyngre och större, långsammare. Jag tror att jag har haft en riktig blodsockerdipp, och det var inte roligt innan jag kom på vad det var. Och det här att behöva äta… Jag menar, jag undrade vad som var fel och kom på att jag inte ätit på sex timmar. Sex timmar är ju ingenting? Jag måste komma ihåg att tänka annorlunda nu när jag äter kolhydrater igen.
Jag funderade till och med på om det verkligen var värt det att släppa LCHFen under semestern, men det har jag ju redan bestämt att det är. När det blir dags för färgglada drinkar på stranden och whatnot så kommer jag inte vilja behöva tänka på omställningsbesvär, då kommer jag bara vilja må bra. Då kan jag ta att det blir lite konstigt nu såhär innan.
Men när det blir dags för vardag igen är det jag som byter tillbaka igen, det vill jag lova.

En positiv sak med att äta kolhydrater är att jag fick tillfälle att testa Restaurang Katana som hade smygpremiär igår. Katana ligger i höghuset ute vid Moa Martinssons Torg längst ut på Kungsholmen, lite oklart när de öppnar på riktigt dock. Fin lokal och riktigt bra läge, jag pallrade mig dit för att äta lite sushi. Det var gott. Och dyrt! Jag lär inte satsa på att gå dit varje vecka, men fint var det. Jag betalade 145 pengar för deras Katana Roll och kände mig lite speciell som en av deras absolut första gäster. Om bara servitriserna ger fan i att nia folk (*ryyys*) och lär sig hantera tekniken (vilken jag är helt okej med krånglar när man bara haft öppet i en halvtimme) så kan det bli ett riktigt bra ställe för den som gillar high end sushi. När de nu öppnar. Nästa vecka, trodde servitrisen när jag frågade.


Flattr this

