Jag undrar om jag håller på att bli sjuk eller nåt. Förkyld kanske.

Det började redan igår men symptomen var så vaga att jag registrerade det först framåt kvällen. Jag menar, lite ont i halsen kan man ju få då och då, och om det bara sitter på ena sidan av halsen så… Äsch, jag brukar inte bry mig så mycket om sånt. Men så började det svida i vänster öga. Som att det var väldigt torrt eller irriterat, men det såg helt okej ut, inte rött eller så.

Och så ovanpå det fick jag lite lagom ont i vänster öra. Sådär som man kan få om man har legat på ena sidan en hel natt utan att vända på sig. Ett par gånger stack det till i örat på ett sätt som fick mig att tänka på öroninflammation.

Blä, jag har ingen lust att bli sjuk nu heller! Igår kom våra nya balkongmöbler  äntligen på plats (ingenting fancy, bara ett litet bord och två stolar) och jag vill ju sitta ute och dricka rosé på balkongen om kvällarna, dammit, men jag känner verkligen inte att det vore en god idé så som jag känner mig.

Samtidigt så mår jag ju inte jättedåligt, emellanåt tror jag att jag bara kanske råkat bita mig själv extra illa i kinden eller nåt. På vänstra sidan, för det är bara där det gör ont. Jo, jag är ju verkligen jätteduktig på att bedömma mitt eget allmäntillstånd. Tjena…

Hur som helst, det går bra att tycka lite synd om mig just nu. Just sayin’.


Flattr this