Puh. Nu har jag varit social. Hela helgen, faktiskt. Lite så att jag känner för att inte träffa folk idag men det går ju inte riktigt. Hur som helst blev det en väldigt trevlig, om än påfrestande helg.

I fredags var jag ute med ett gäng från sambons jobb. Människor som jag hört en hel del om men aldrig träffat. Vi åt och drack gott på Sjätte Tunnan, jag beställde deras honungsglaserade revben med madeirakokt rödkål och äppelkompott smaksatt med cassiakanel. Jupp, det var ungefär så gott som det låter. Och mycket! Jag delade med mig frikostigt till de andra kring bordet och ändå blev det kvar på tallriken när magen var proppfull. Det var väldigt sorgligt.

Lördagen bjöd först på kort lunchträff med både före detta och nuvarande Piratpartiledare och sedan på födelsedagshäng hemma hos en gammal vän. Har inte träffat henne sedan hon flyttade från en del av stan till en annan, så fick äntligen träffa inte bara henne igen, utan även den treårige sonen och sonens far. Ehum, länge sen som sagt. Vi hamnade snabbt i samspråk med ett par andra gäster om allsköns böcker och filmer med SF- och fantasyanknytning. Jag var inte beredd på att träffa någon som jag skulle klicka med, men där var ett par som snabbt kändes som att även de var gamla vänner. Väldigt trevligt, om än oväntat. Vi gjorde till och med sällskap tillbaka mot stan när det vaknades hemgång och sängdags för parets söta lilla dotter. Hoppas på mer kontakt med domadär.

Och så igår, försenat födelsedagshäng med Js föräldrar. Middag, lite småprat, visa hur något på internet funkar och titta på gamla bilder på J till hans stora förtret. Trevligt.

Trevligt men påfrestande. Jag har träffat en hiskelig massa folk de senaste dagarna och de har alla utan undantag varit jättetrevliga, men nu… Urk. Inte fler människor nu, pretty please? Å andra sidan, hade jag känt att det skulle bli för mycket så hade jag ju kunnat välja att inte gå på något eller flera av sakerna, det var mitt val att följa med och delta i allting. Så det är väl bara att bita ihop nu och karva ut lite ensamtid så snart det bjuds för att ta igen mig. Med tanke på hur trevligt jag haft det borde jag inte gnälla.


Flattr this