Man skulle ju lätt kunna vänja sig vid att ha en liten minihelg mitt i veckan, det måste jag säga.

Men att det redan är jobbdags igen stör mig inte så mycket, faktiskt. Dels så har det, efter en rätt tungt belastad vinter och vår nu blivit betydligt lugnare. Problemen som vi har stångats med har om inte rett ut sig så iallafall mildrats och i tisdags kom Den Stora Lösningen som vi har gått omkring och väntat på sedan mitten av april. Effekten var omedelbar och det var så sköööönt. Tisdagen blev sådär lugn som jag mindes att det kunde vara ibland innan allting brakade lös. Det känns otroligt att vi kanske nu kan få lite arbetsro till sist.

Visst, lite sur är jag över att Lösningen lovades oss i april, men sköts upp först en vecka, och sen en vecka till, och sedan två veckor, och sen en vecka till, av olika anledingar. Kunde inte bara någon som var aktivt inblandad i processen ha uppskattat hur lång tid det skulle ta, istället för som det nu verkade någon mellanchef eller nåt som inte har någon som helst insyn utan som bara hade till uppdrag att hålla oss lugna?

Jaja, nu är den här och den är precis perfekt, vi är så nöjda och glada att det inte känns det minstra tungt att behöva jobba två dagar till. Smooth sailing.

Extra roligt den här veckan är också att min gamla parhäst J från jobbet i höstas nu har följt efter mig och ska jobba här som stöd under sommaren. Kanske är det inte så konstigt att hon hamnade här men det blir allt en liten känsla av att världen är hiskeligt liten. Just nu går hon i lära så vi har inte hunnnit pratas vid så mycket men det var kul bara att se henne, och i en för åtminstone mig lite mindre stressfylld miljö.

Yay för saker som går framåt och blir bättre.


Flattr this

