Inte Shellack alltså, utan Shellac. Nagellack som sitter utav helvete.

Jag vet inte, jag antar att jag ledsnade lite på mina naglar. På materialet, på längden, på att de var lite otympliga. Tydligen är jag ombytlig när det gäller mina naglar. Ena stunden vill jag ha långa, nästa korta. Ena dagen frank manikyr, nästa grönlackade. Från och med nu är det ut med akryl och in med enbart Shellac. Jag lät Jane ta bort materialet och jag sportar nu mina naturliga naglar i en läcker lila färg. Istället för långa naglar kommer jag ha dem helt korta. Jag ser fram emot att lära mig skriva med fingertopparna igen istället för naglarna, ehehe…

Just nu är mina naglar så tunna och mjuka att det känns som att jag inte vågar göra någonting, men det är bara för att de är nedfilade för akrylen. När de växer ut ska det förhoppningsvis bli bättre. Bara en sån sak som att jag kommer åt saker och ting med fingertopparna numer är en stor omställlning, jag är van vid att mina långa nageltippar skyddar dem. Skum känsla.

Jag är nyfiken på att se hur det här ska sitta, minst två veckor lovar reklamen men med lite tur kan det nog hålla mina fyra veckor fram till nästa besök.Vi får se.


Flattr this

