Jahapp, skåda the return of the bättre manuella flattr-knapp. Vidde påpekade allravänligast igår att inte alla inlägg verkar få sig en knapp sådär som jag hade fått för mig. Och nä, jag vill inte ha en automagisk funktion om den inte, ni vet, funkar. Allt ska man behöva göra själv…

Jag fick ett stickryck igår. Bara sådär. Ni vet den där förbaskade sjalen som jag nämnde häromförut? Med den förbaskade kanten som tog en halv evighet att få klar för att den var precis lagom tråkig och samtidigt komplicerad? Tror ni inte att jag fick frogga sisådär en tredjedel av kanten när jag upptäckte ett stort hål av tappade maskor en bra bit ned. Vet inte hur det gick till. Jag svor. Högt. Och upptäckte sedan när jag fick sticka om att jag verkade ha fått upp farten lite, paradoxalt nog. Och nästan kunde mönstret utantill. Huh, oväntat. Så nu är jag nästan klar och börjar genast se mig om efter nästa stickprojekt.

Och jag hittade det. Spetssjal igen (jag har fullkomlig dille på spetssjalar, för den som inte redan märkt det) men med lite mer lagom nivå på mönstret. Och jag kan använda det sytrådstunna men väldigt mjuka garnet som jag köpte häromförleden, Athena, yay. Jag har dock tänkt mig att det skulle kunna bli en present till någon så ska inte gå inte på detaljer här. Fast frågan är väl om inte de som fyller snart gör det för tidigt egentligen för att jag ska kunna hinna ge bort den. Förra sjalen tog ju nästan ett halvår…


Flattr this