Jag funderar på mina Flattr-knappar. Syns de tillräckligt?

(För alla vet väl vad Flattr är vid det här laget? Om inte så finns en briljant liten video här.)

Jag menar, jag tjänar inte direkt storkovan på Flattr och det är verkligen helt okej. Faktum är att jag inte ens går runt, och det är också helt okej. Men det vore synd om någon inte ens får idén att flattra mig bara för att knappen inte syns ordentligt. Hm.

Förr la jag till knappen manuellt vid varje inlägg. Lite pyssel men inte särskilt komplicerat. Nu fixar WordPress det åt mig utan att jag behöver lyfta ett finger, men resultatet tror jag smälter in lite väl mycket. Man måste gå in på varje inlägg individuellt för att se den och jag har sett att knappen inte följer med i RSS alls och det känns ju sådär. Den manuellt tillagda knappen fick ordentligt med utrymme i varje inlägg och syntes direkt i flödet. Jag vill ju inte tvinga folk att klicka sig igenom ända hit till bloggen för att sedan gå vidare till Flattr för att kunna flattra. Det bör vara enkelt att visa uppskattning, ju. Ett klick, två på sin höjd.

Å andra sidan kanske det inte spelar så stor roll? Jag kanske inte är så flattringsvärd som jag själv tycker och jag vill ju inte tvinga på Flattr på de som inte vill flattra mig.

Huvudsaken för mig med att ens ha ett Flattr-konto är att själv kunna flattra sånt jag gillar. Jag vill kunna uppmuntra bra saker och att kunna ge en aldrig så liten slant är bra skit. Så Är Det. Men jag gillar att kunna ge möjligheten att ge tillbaka till mig, om nu någon råkar tycka att jag ska ha det. Som sagt, jag går inte ens runt och är faktiskt fullt nöjd med det.

Borde jag gå tillbaka till att lägga in knappen manuellt vid varje inlägg? Eller finns det till och med något bättre sätt att lösa det för oss som bor på wp.com? Åsikt, någon?