image
Det kan hända sig en helt vanlig tisdag att man blir medbjuden på restaurang för att äta kött.
Ja, kanske måste man inte äta kött men när restaurangen ifråga heter The Meat så utgår iallafall jag från att köttet är det som bör provas. Och vad bättre att pyssla med en helt vanlig tisdagkväll än tillbringa den med goda vänner och god mat?
Jag är visserligen lite skeptisk till längan med vattenhål på Vasagatan efter en inte helt lyckad sushiupplevelse på Arigato där, men Bishops Arms är å andra sidan en hiskeligt trevlig pub, så man vet ju aldrig. Dessutom är sällskapet känt för att göra även restaurangbesök där service-personalen glömt själva servicen hemma minnesvärd och trevlig.

Vi hade trevligt. Jag drack fläderlemonad. Oxkinden jag valde var väl tillagad men lite trist, då verkade de andras oxrygg roligare. Jag har å andra sidan aldrig ätit oxkind förr och visste väl inte vad jag skulle vänta mig. Servicen var riktigt bra, mycket uppmärksam och lågmält trevlig.
Vi satt länge och bara pratade om ditten och datten, stället var välfyllt och faktiskt riktigt mysigt trots det. Jag upptäckte att trots att det var alldels för mörkt för min stackars mobilkamera så är den avsevärt mycket bättre än min förra mobilkamera som inte hade klarat sig alls. Trevligt sällskap och god mat, bättre avslutning på en vanlig tisdag kan man knappast önska sig.

