Jag tog mig till SF-bokhandeln efter jobbet idag och fick en bok signerad av Gail Carriger. Jag kände mig rätt ordentligt malplacerad, ingen steampunkig klädsel och jag har inte läst ett enda ord av henne. Men hey, jag tror att jag skulle gilla hennes böcker om jag provade och när annars ska man köpa något av en författare än när hon är i stan för att marknadsföra sig?

Där var en liten frågestund och sedan signering. Jag var lite sen och stod långt bak och lyssnade. Första intrycken av henne var att hon är otroligt vacker och verkar supertrevlig. Jag menar, titta bara, miss Deliana fotograferade. Där var flera stycken som fotade men jag tyckte inte att det kändes okej att fota folk utan att fråga.

Dividerade länge med mig själv om jag skulle våga mig upp och få en bok signerad men till slut tog jag mod till mig. Den adrenalin-rushen, jag tror att man lugnt kan säga att jag borde utsätta mig för främlingar och ovana situationer oftare. Majj gådd. Nå, hon har nog stött på folk som gjort bort sig värre än jag.

Enda problemet nu är att jag ju vill läsa min nya bok nu direkt genast på en gång, men jag har ett par Dresden kvar innan det kan komma på fråga… Dangit.

