Tillbaka till jobbet efter en hel massa småtrevlig ledighet och jag kastas rakt in i åtta timmars ja-just-jävlar-det-var-såhär-det-var. Seriöst, någon måste göra något åt det här snart. Jag vet inte hur länge vi orkar.

Jag ser trevligheter runt omkring mig dock. Som att Game of Thrones (vars andra avsnitt på andra säsongen sändes i söndags) har blivit förnyad för en tredje säsong. Det var det väl nu ingen som betvivlade, men ändock trevligt att få bekräftat. Några hade hoppats på att både säsong tre och fyra skulle få grönt ljus samtidigt, men så blev det alltså inte. En sak i taget.

Som att Piratpartiet i Tyskland nu är tredje största parti där, större än De gröna. Kul, men inte förvånande med tanke på vilket hästjobb de verkar lägga ner. Att syskonpartier runt om i världen gör framsteg kommer med lite tur hjälpa även svenska PP framåt och ge lite mer legitimitet. En är hoppfull, om så bara för att någon gång få slippa att förklara att jo vi är på riktigt och nej det är inte ett skämt utan tvärtom rätt allvarliga saker.

Som att jag just har passerat dag trehundrasextio på 750words.com. Japp, jag håller fortfarande på och har snart skrivit varje dag i ett helt år. Det här med att det tar tjugoen eller trettio dagar att forma en vana är ju rent strunt kan vi konstatera, om det inte vore för att en certain someone hjälpt mig att komma ihåg så hade det aldrig blivit en såhär lång kedja. Nej, jag skriver ingenting av vikt där, mer än det har varit ett viktigt utlopp för allsköns bös och i längden så tror jag att det hjälper både mig och mitt skrivande. Rekommenderas, för alla faktiskt.

Och jag förbluffas över att det ändå finns tid att umgås med gamla vänner, såväl som intresse att göra lite plats för nya. Det borde betyda att jag ändå mår riktigt bra. Trots allt gnäll så mår jag när det kommer till kritan riktigt fint.