Jobbet gör sitt bästa för att suga musten ur mig just nu. Inte på ett mentalt plan, jag mår inte dåligt, det är bara mycket. Väldigt jättemycket, till och med. Inplanerade träningspass har fått stryka på foten när jag kommmit på att jag varit alldeles skakig av utmattning och migränanfallen kommer ett i veckan ungefär. Jag får ändå rätt mycket bekräftelse på jobbet, jag vet att det jag gör är bra och det gör stor skillnad. Men ändå, lite semester skulle inte sitta fel. Att vara så slut av att bara sitta still hela dagarna, inte bra alls. När sedan folk antyder att jag mår iffy bara för att jag är påväg att bli förkyld, inte för att, som jag tror, håller på att bli förkyld och mår iffy för att det är så mycket på jobbet, det gör mig lite irriterad.

Jag önskar, igen, att jag bloggade bättre. Jag skulle vilja ha en mer välfrektventerad blogg. Jag skulle vilja att jag frekventerade den oftare, och det är väl där man får börja.

Särskilt såhär, i datalagringsdirektivsröstningsdagar, önskar jag att jag åtmonstone hade en plattform att tala om vilket jävelskap det är och hur vidrigt jag tycker att det är att vi har politiker som med berått mod röstar ja.

Men jag orkar inte. Jag jobbar och läser och sover och det är allt.

