För ett par minuter sedan gick jag i mål. Hurra!

Det var så mycket som gick fel med årets plot, så mycket som jag ser att jag gjort tokigt, så mycket som jag önskar att jag gjort annorlunda. Men ändå, jag har lärt mig massor i år. Jag känner det varje år, och nu är inte annorlunda. Jag lär mig sådana kopiösa mängder om mitt skrivande för varje gång jag gör det här.

Jag brukar också gripas av en önskan att göra klart, och det är likadant nu. Men i år är uppförsbacken större än tidigare. Materialet jag har har skrivits med vetskapen att det måste skrivas om, det är i stort sett oläsligt. Jag har nog aldrig producerat något så komplett oläsligt förr som ändå hänger ihop förr. Eller som har så stor potential…

Hur som helst, en liten paus blir det nu. Men om jag skriver här på bloggen att jag ska styra upp ploten, då kommer ni att se till att jag håller det också väl?