Det kan vara så att när jag nu passerat dagskvoten för idag och dessutom ligger på drygt 45000 ord, så börjar skrivlusten dala. Som vanligt på söndagarna, tydligen.

Så jag… prokrastinerar. Tvingar min sambo att lyssna på John Anealio med mig istället. Till exempel George R R Martin is not your bitch, eller varför inte NaNoWriMo. Man kunde ju tycka att det åtminstone skulle få mig att vilja skriva lite till, men se det är inte så det funkar. Näpp. Ingen lust.

Femtusen ord kvar. Ja jo, det kan nog gå. Har till onsdag på mig.

Annars är det ju första advent idag, och då får man äntligen lägga pengar på julmust och glögg och pepparkakor. För ni förstår, på något sätt måste man ju markera att det inte är okej för affärerna att börja plocka fram julsakerna i oktober. Så i den här familjen köper vi inte en julpryl före första advent, dricker inte ett enda glas julmust och köper sannerligen inga lussekatter. Någon måtta får det väl vara.

Hade vi varit lite mer taggade så hade vi plockat upp pyntet ur källaren idag också, men vi är lite sjuka och lite uschliga och jag är ju som sagt fullt upptagen med att prokrastinera, så… Kanske till veckan. Vi har ju också det där med att vi bor i en annan lägenhet i år, eftersom vi flyttade i våras. Så var står egentligen julgranen bäst nu? Och i vilket fönster ska julstjärnan hänga? Sådana saker måste funderas på, det är ingenting man bara gör, särskilt inte när man är upptagen med att… prokrastinera. Eh. Um.