Det börjar märkas att det är höst i faggorna. Har ni känt det? Lite bit i luften på morgonen, ett sug efter nya kläder, nya skolböcker, nya projekt?

Jag känner det, tveklöst. Ny säsong, nytt jobb, det är klart att jag känner det.

Förberedelserna på klädfronten är nästan klara. Jag saknar ett par skor fortfarande, ett par lagom snygga skor med lagom mycket klack som jag kan känna mig snygg och effektiv i i kontorsmiljö, och helst ska de inte vara svindyra heller. Jag kommer veta precis när jag ser dem. Annars är ju kläder ingenting jag brukar engagera mig i, de ska täcka kroppen någorlunda bekvämt bara.

Ett annat hösttecken är träning. Alla vill börja träna efter semestrarna, tydligen så även jag.

Jag hade ju gett upp det där. Efter ett par månader på Friskis & Svettis där effekten blev absolut ingen som helst skillnad i kondition eller vikt och välbefinnandet störtdök, så… Nä, inte för mig.

Nu har jag tänkt lite annorlunda, vi får väl se vad det kan bli av det. Jag tänker mig funktion, smidigare leder, bättre kroppskännedom. Att hoppa och skutta i en svettigt sunkig lokal för att jaga centimetrar i midjan är jag SÅ färdig med. Framför allt vill jag lära mig att lyssna bättre på min kropp. Jag tänker hänge mig åt det flummiga, kort sagt. Hårda mätdata kan ta sig någonstans, jag tänker utgå från hur det känns. Eventuellt letar jag upp min gamla stegräknare, eller så gör jag inte det. Yoga, skulle jag kunna tänka mig. Promenader kanske, även om för mycket frisk luft aldrig kan vara hälsosamt. Se till att gå och bli masserad när nacken börjar knastra för mycket, det är det enda som är mer eller mindre givet. Sovmornar och sunk-söndagar med massor av TV, det är mycket möjligt. Eller tidiga mornar, långa joggingturer och djupa samtal, kanske det. Vi får se.

Möjligheterna, allting är möjligt.


Flattr this