Jag gillar symmetrin. Det är måndag, den första augusti. Ny vecka, ny månad. En månad exakt kvar till jag byter jobb. Jag behöver köpa nya skor, känner jag. Visst behöver man nya skor när man ska byta jobb?

Imponeras stort av opassande idag. Jag är gärna tvärsäker om allt möjligt, om än kanske inte så länge i taget, och mycket av det hon skriver idag slår an saker hos mig. Att emma tar tag i och manar sig själv till eftertanke känns som en sak att inspireras av. Som så ofta, liksom. Ack, att kunna formulera sig som emma…

I en helt annan avdelning, var det inte väldigt länge sedan jag fangirlade lite över min vän Jennie också? Jag tror bestämt det. Läste hennes senaste post, Bloody Monday. Det kan vara så att hon inte är lika förtjust i måndagar som jag är. Jag vill också rekommendera hennes del i projektet Week in the Life som förevigats på hennes craftingblogg. Hennes foton från vardagslivet är verkligen fantastiska.

Två människor som jag avundas lite och inspireras av, på två skilda sätt. Det finns många fler förstås, så väldigt många, men det här är två.


Flattr this