Jaha, händer det nåt då?

Jaa, alltså… Det gör det ju. Små saker mest, en del stort men ännu inget livsomvälvande. Jag var och klippte håret i fredags. På den nivån, liksom.

Det var i och för sig rätt kul. Frisörens min när jag berättade att det var ett bra tag sedan jag klippte mig. Ganska väldigt länge sedan. I november. Nej, inte nu i november utan förra november. 2009. Obetalbart!

Det har bara inte blivit av, och särskilt när man dessutom känner att budgeten inte riktigt tillåter sådana utsvävningar… Jaja, nu när vi är två som har lön så börjar det så sakteliga lätta. Undan för undan kan man beta av sånt som har blivit eftersatt. Som att klippa sig och, gubevars, köpa kläder.

Passade på att gå till optikern också och har nu kontaktlinser istället för glasögon. Hurra! Jag älskar visserligen mina glajor men de sitter inte riktigt bra. Klämmer bakom öronen hur jag än bär mig åt. I jobbet sitter jag dessutom med ett headset över båda öronen, och när både glasögon och headset klämmer lite så gör det till slut alltid ont. Många dagar med huvudvärk har det blivit. Men inte längre! Jag känner mig både snyggare och friare, det kan det ju vara värt.

Små saker. Små bra saker.


Flattr this