Tog en liten städtur i vänsterspalten här intill. Man behöver göra det då och då har jag kommit på. Nu finns inte skryt-widgeten från NaNoWriMo kvar till exempel. Snart nog är det november igen och då åker den upp igen. Funderar på om jag ska ha kvar Jag Röstar Pirat-knappen. Inte så att jag inte är piratpartist för det är jag ju, men jag misstänker att den inte ger så mycket och jag skulle vilja ha något nytt och fint där. Frågan är bara vad…

Jag rensade också ut några gamla bloggar i rullen, sådana som antingen inte skriver längre eller som jag inte läser längre, och då har de ju inte där att göra. Bloggrullen ska vara ett ställe där de jag följer finns och som jag gärna vill att fler ska hitta. Där finns inte allt jag följer, men mycket.

Då insåg jag att jag missat att lägga till ett par nylingar, mer specifikt människor som jag känner i köttvärlden och som börjat blogga. Vet hut, Hanna, de måste ju finnas där! Särskilt som det är människor som jag är sådär mallig över… Så för att gottgöra att jag inte uppmärksammat dem på så länge lyfter jag dem nu.

Dea är nog den som bloggat längst där hon är nu, på Drama Online. Dea är rasande klipsk och klok, en såndär som man så innerligen gärna vill prata och diskutera med men som är så klarsynt att iallafall jag knappt vågar öppna munnen eftersom allt låter så korkat och enfaldigt i jämförelse. Men jag tycker massor om henne.

Sedan har vi Anna på Anna bloggar, hon är faktiskt den som har störst skuld till att jag och Janne hittade varandra för ett gäng år sen och jag räknar henne som en av mina raraste. Räkna med att hon kan säga vad hon tycker, och hon tycker inte sällan annorlunda. Like!

Teatermamman smög igång sin blogg så tyst att det tog ett bra tag för mig att fatta att hon fanns där. Hon håller också lägst profil, jag hoppas att hon inte tycker illa om att jag skriver om henne, i så fall får hon säga till. Jag borde verkligen se om jag inte kan bjuda in mig på fika hos henne snart, det var alldeles för länge sedan…

Sist av de jag missat är så ny att jag knappt har dåligt samvete för det. På  peacelovescience finns en av de människor som gjorde att jag och det ex jag flyttade till Södertälje med blev kvar där. Sen har jag ändå inte umgåtts så mycket med henne på sistone, men sån är ju tydligen jag. Hon föreslog en bokklubbsträff på de tre böckerna, och om inte det är en spark att läsa lite snabbare så vet jag inte vad som är det.


Flattr this