Vilken vecka! Jag är helt slut. Kaputt. Att bara jobba fem dagar i sträck var mer ansträngande än jag minns det. Nu var det ju inte jättelänge sen direkt, men innan helgerna iallafall. December nån gång. Jeez, jag känner mig som stans största mes.

Den där tanken om att jag ville läsa mer har kommit lite på skam. Jag har läst, men det går långsamt. Jag är en långsamläsare till att börja med, och ju mer tid jag har allokerat till TV-tittande och podcast-lyssnande desto mindre tid har det mystifikt försvunnit från läsandet. Till slut insåg jag att jag var tvungen att plocka tillbaka lite lästid för att det skulle bli något av det. Sagt och gjort, jag har inte sett ett enda Star Trek-avsnitt på hela veckan och nu har jag äntligen blivit klar med julklappsboken Side Jobs av Jim Butcher. Yay! Det betyder att det nu äntligen är dags att börja med den första av böckerna som ni tipsade mig om. Yay!

To Kill a Mockingbird – Harper Lee
Life of Pi – Yann Martel
Brave New World – Aldous Huxley

Jag tvingade Janne att välja en av dem. (Han ole-dole-doffade.) Det blev Life of Pi. Jag har inte hunnit med att läsa mer än förordet än, men jag är fascinerad.


Flattr this