Jag var sjuk, en vanlig förkylning visserligen men vi vet väl alla hur distraherande en sådan kan vara. Jag reste bort, hälsade på en god vän som jag ser alldeles för lite av och hade en helg fylld med prat och film och vin och lakritspannacotta. Distraherande.

Den här veckan har verkligheten kommit tillbaka till jobbet. Inga lata mellanhelgdagar, bara en enda lång räcka med Saker Att Göra hela dagarna. Och nu kommer jag ihåg att jag hade ju tänkt hålla lite bättre liv i den här bloggen här och det är redan över tio dagar sedan senaste inlägget. Hur gick det till egentligen? Nackdelen med att man blir distraherad är väl att man inte riktigt har koll på hur det händer. Jag har aldrig varit och kommer heller antagligen aldrig bli en sån som postar flera gånger om dagen varje dag, men lite oftare än med en och halv veckas mellanrum hade jag väl ändå tänkt posta.

Men. Jag ska inte be om ursäkt. Jag ska inte skrapa med foten och tycka att det här var ju dåligt av mig. Jag lovar inte någonting, jag postar när jag vill och hur jag vill. Fast nu ville jag ju pyssla med bloggen…


Flattr this

