Jag har aldrig gjort den här förr, trots att den valsat runt på gamla stället i många år. Jag är helt enkelt urdålig på att minnas när vad har hänt så det har inte känts särskilt värt. Men okej, vi gör ett försök. Jag är lat och låter frågorna vara kvar på original-engelska men svarar på svenska. För att jag kan. Hah!

1. What did you do in 2010 that you’d never done before?

Sålde min lägenhet med allt vad det innebär av kontakt med mäklare och lösen av lån och hela det kitet. Dödsläskigt.
Blev Stockholmare på riktigt riktigt.
Åkte till Västerås för att spela brädspel.
Såg Blind Guardian live.
Gick i Prideparaden tass i tass med en flicka.
Hade fyra sammanhängande semesterveckor.
Hjälpte en god vän möblera om.

2. Did you keep your new year’s resolutions, and will you make more for next year?

Minns inte att jag gav några löften men jag skrev visst en del om stress och hur jag behöver lära mig att jag inte är lika stresstålig längre. Där är jag på väg. Jag har ännu inte bestämt om det blir något löfte till nästa år.

3. Did anyone close to you give birth?

Inte som jag vet? Då kan det åtminstone  inte ha varit någon som står mig nära, antar jag.

4. Did anyone close to you die?

Nej.

5. What countries did you visit?

Inga. Det finns planer för utlandsresor, saknas bara pengar.

6. What would you like to have in 2011 that you lacked in 2010?

Pengar. Tid. Tålamod med de som gjort mig illa.

7. What date from 2010 will remain etched upon your memory, and why?

Inget. Jag minns sällan specifika datum. Det gör mig rätt tråkig va?

8. What was your biggest achievement of the year?

Att sälja lägenheten kändes stort. Både att ta beslutet och sedan genomföra det.

9. What was your biggest failure?

Att inte lyckas strukturera upp mitt skrivande bättre.

10. Did you suffer illness or injury?

Inte mer än någon förkylning och ett gäng migränattacker.

11. What was the best thing you bought?

Rygel, min netbook.

12. Whose behaviour merited celebration?

Min sambo, pojkvän och bästa vän Janne. Och ett par stycken onämnda som steg fram och erbjöd sin hjälp när vi hade det som tuffast.

13. Whose behaviour made you appalled and depressed?

En god väns ex gjorde mig rätt trött. Och vår EU-parlamentariker Christian Engström betedde sig riktigt illa.

14. Where did most of your money go?

Hyra och mat.

15. What did you get really, really, really excited about?

En planerad flytt som kanske, kanske, kanske blir av.

16. What song will always remind you of 2010?

Tror inte att jag lyssnar tillräckligt mycket på musik för att ha ett svar på den här.

17. Compared to this time last year, are you:
a) Happier or sadder? Lyckligare och gladare
b) Thinner or fatter? Tjockare
c) Richer or poorer? Rikare

18. What do you wish you’d done more of?

Skrivit. Stickat. Läst.

19. What do you wish you’d done less of?

Pillat naveln. Ränt runt på visningar.

20. How will you be spending Christmas?

Jag var ute i skogen med mina föräldrar och min syster.

21. How will you be spending New Years?

Det blir fest hemma. Whee!

22. Did you fall in love in 2010?

Om man kan säga att jag fortsätter falla så, ja.

23. How many one-night stands?

Inga. Tråk! ;)

24. What was your favourite TV program?

Bara en? Um… SGU kanske? Eller Castle. Eller Big Bang Theory. Fringe. Doctor Who. Caprica. Warehouse 13. The Guild. Eh…

25. Do you hate anyone now that you didn’t hate this time last year?

Nej, jag försöker att inte lägga tid och energi på att hata.

26. What was the best book you read?

Läste förtvivlat lite, men Side Jobs av Jim Butcher fick fatt i mig direkt när jag plockade upp den i julhelgen.

27. What was your greatest musical discovery?

Har nog inte haft någon riktigt stor musikupplevelse sedan jag upptäckte att man kan stänga av. Det var å andra sidan en uppenbarelse.

28. What did you want and get?

Böcker, flera stycken.

29. What was your favourite film of this year?

Jag gillade den överskattade Avatar, men jag misstänker att det finns fler filmer som jag kommer gilla så snart jag fått häcken ur och sett dem.

30. What did you do on your birthday, and how old were you?

Gick på restaurang vill jag minnas, fyllde trettiotvå.

31. What one thing would have made your year immeasurably more satisfying?

Om vår käre EU-parlamentariker Christian Engström behållit huvudet på axlarna istället för att gå omkring med det under armen i ett visst ärende. Han påverkade mitt liv negativt mer än någon annan enskild människa på hela året. Jag gillar honom inte längre, kan vi väl säga.

32. How would you describe your personal fashion concept in 2010?

Um. Påklädd? Kan inte minnas att jag köpt ett enda nytt plagg i år.

33. What kept you sane?

Janne. ♥

34. Which celebrity/public figure did you fancy the most?

Har nog inte crushat på någon kändis i år, tack och lov. Hm, David Blue kanske lite.

35. What political issue stirred you the most?

Datalagringsdirektivet. Satans missfoster till påhitt. Bah.

36. Who did you miss?

Det finns flera rara vänner som jag har konstant dåligt samvete för att jag har så lite kontakt med.

37. Who was the best new person you met?

Vidde var en positiv överraskning. Och även om jag bara pratade litegrann med honom på valvakan så verkar Mackan vara en Bra Person™.

38. Tell us a valuable life lesson you learned in 2010.

Tror inte att något jag lärt mig var så stort att det kan räknas som en life lesson?

39. Quote a song lyric that sums up your year.

Återigen, musik? Nähädu det går inte. Kan knappt komma på en endaste textrad ens. Bah humbug.


Flattr this

