Wow, måtte jag aldrig vänja mig vid att ha läsare. ♥

Jag var orolig att ingen skulle vilja ge någon rekommendation alls, ska ni veta. Gensvar är något som liksom händer andra, men inte mig. Kommentarer är fortfarande något fantastiskt som händer då och då och är något stort och mäktigt och förunderligt, att be om det känns likställt med att be om ljudet av syrsor eller tumbleweed över bloggen. Typ. Otäckt.

Så tack, ni som kom med tips på bra böcker. Stort tack! Sara, Mia*, Richie, EmmaN, Rebecca och dp. Hurra!

Det var tre titlar som fick fler röster än en, så jag kommer att fokusera på dem i första hand. Titta så smidigt och bra det blev. Jag är visserligen svårt frestad att genast ge mig ut och köpa alla de böcker som nämndes i pur glädje och tacksamhet, men vi börjar såhär.

5 To Kill a Mockingbird – Harper Lee
51 Life of Pi – Yann Martel
58 Brave New World – Aldous Huxley

Och tack också till er som erbjöd sig att låna ut era exemplar! Inte nog med att ni kommenterar, ni är generösa med era böcker också. Happy ‘fairy is happy.

En snabb kik ger dock att alla tre titlarna finns i billiga utgåvor under hundra pengar, så jag bestämde hastigt och lustigt att ge de här tre böckerna till mig själv i julklapp. (Jahadå, i pocket. Du och jag Sara, du och jag. Dyra och otympliga inbundna böcker har sin charm, men att kunna ha dem i handväskan eller jackfickan är svårslaget om det alls ska bli något läst.) Från bloggen till mig, kanske man skulle kunna säga. Nu när jag inte längre är ensamt ansvarig för brödfödan i den här familjen är det lättare att splurga lite. Kläder, skor, nya glasögon? Jajaja, det kan vi ta senare… ;)


Flattr this