Via Jane Friedman hittar jag trailern till en dokumentär som jag genast blir ursugen på att se. Bad Writing: The Movie. En wannabe-poet som ger sig ut och intervjuar en massa författare om skrivande och skapande, om bra respektive dåligt sådant. Det kan ju bara bli hur intressant som helst.

Tyvärr verkar det kunna bli knepigt att få se den, den lär inte gå upp på någon biograf i närheten i brådrasket direkt. Screenings i Los Angeles eller New York känns inte som något jag kommer kunna ta mig till, så det återstår att se om den går att tanka nånstans ifrån, jag skulle gärna ge en rimlig slant för det. Man kan ju alltid hoppas.

Jamen kolla på den här trailern.

Förresten tar jag gärna emot fler förslag på böcker att läsa. Just nu är jag visserligen frestad att gå ut och köpa varenda bok som har föreslagits i kommentarerna, men jag ska nog hålla mig lite.
Tanken är att låta det gå några dagar så att alla som vill hinner se posten och ge mig förslag. Tveka inte, jag blir sjukt glad över all input! Någon slags roundup blir nog till onsdag eller nåt, så än finns det gott om tid och kommentarsfältet svämmar inte över än. Ditt lästips, gief me it!


Flattr this

