Jag har klurat lite på den där listan på hundra böcker. Faktum är att jag hade en tanke redan igår, och Saras kommentar fick mig att spinna vidare. Såhär, jag vill ju läsa mer än jag gör men det är svårt när man som jag är så insnöad på fantastik att hitta de där guldkornen utanför genre-litteraturen. Det är sånt man har vänner till, att rekommendera och kanske till och med låna ut sånt som är bra.

Sara har redan erbjudit sig att låna mig två av de böcker som jag inte läst på listan. Underbart, jag vill ha fler förslag!

Vi gör så här, gå till listan från igår och kika igenom de omarkerade titlarna. Hitta nån eller ett par stycken som du tycker att jag borde läsa. Kom tillbaka hit och tala om vilken eller vilka. Jag lovar att på något sätt införskaffa åtminstone den populäraste (eller för den skull ingen bryr sig och jag blir tvungen att hetsa min sambo till att välja åtminstone EN) boken och läsa den. En eller kanske två-tre stycken, vi kanske kan se hur det går? (Jag vet inte hur sånt här funkar, för jösse namn. Jag improviserar, vilket alla som sett mig på scen vet att jag suger på.) Som grädde på moset lovar jag att recensera så snart jag har läst.

Inga fancy priser eller så, utom den hjärtevärmande känslan av att ha hjälpt mig vidga mina vyer i den bästa av riktningar. Är inte det det finaste priset så säg?

Hjälp mig här nu, snälla?


Flattr this

