Tre dagar in, hur går det?

Tja, det går rätt bra tycker jag. Än har jag inte hunnit skriva något idag, men igårkväll såg min word count ut såhär:

3966 / 50000

Sakta med säkert, jag känner inga större problem med att få orden att flöda även om jag inte spottar ur mig dem med lika stor hastighet som några av mina writing buddies som jag skulle kunna nämna. (Seriöst, vad är det för ord-monster jag har till vänner? Ingen ligger efter, fler har redan kommit upp i veckans mål på bara två dagar!) Än ligger jag en liten bit över 1667 ord per dag och jag känner mig trygg i att kunna hålla näsan över vattenytan utan större ansträngning.

Det är verkligen något som jag har lärt mig under de år jag har deltagit. Jag håller på att lära mig hantverket och är mycket bättre på det nu än jag var mitt första år 2005. Detaljer kommer till mig i lagom takt medan jag skriver. Visserligen är det fortfarande pinsamt dåligt, men där finns korn av riktigt coola saker som jag är makalöst stolt över. Jag kan bygga en historia även om där inte finns så mycket av en idé att ta av från början.

Litegrann får det mig att vilja dunka huvudet mot en vägg. Varför tar jag så ohemult god tid på mig? Om jag hade fortsatt att skriva varje dag sedan den där första gången, hur bra skulle jag inte ha varit nu? Samtidigt har jag väldigt goda skäl till varför det inte blivit så. Men nu, nu skulle jag kunna ta mig i kragen och fortsätta, kanske…

Ehum. Nåja. Vi får väl se. Än är det tjugosju dagar kvar, mycket kan hända.


Flattr this