Väckarklockan ringde imorse för sista gången på flera veckor. Semester. På riktigt, semester. Bara en slö dag till på jobbet, när jag går hem i eftermiddag är jag ledig.

För första gången på… ja, jag kan inte minnas att jag nånsin tagit en enda lång ledighet, brukar föredra att dela upp det i flera korta. Och förra sommaren ägnade jag åt att flytta och stressa.

Inga planer, ingenting speciellt att göra utom att sova ut, läsa böcker, gå promenader. Jag har med flit låtit bli att boka in något. Börjar jag boka in saker så kommer det bara fortsätta med fler och fler saker till hela ledigheten är totalt inrutad. Det blir att ta dagen som den kommer, hitta vad man råkar känna för. Spontanitet. Säkert en hel del vänner-häng, säkert någon liten utflykt eller två. Kanske lite valkampanjande. Men ingenting i förväg bestämt. Planen är att inte ha någon plan.

Förresten är det sista från min lägenhet i Södertälje utflyttat nu. Framför allt har jag mina böcker igen! De har fått bo med S under senaste året, men nu har jag dem hos mig. Jag har saknat dem. ♥