Det verkar kunna bli en bra dag. Söndagar är ofta bra dagar, men sedan igår är jag ju gräsänka då Janne dragit till Gotland och Almedalsveckan. Det blir ändå en bra dag.

Jag sitter i soffan (vardagsrummet har ännu inte hunnit bli olidligt varmt men det kommer det bli), hänger på Twitter såpass att det känns som att jag ändå är i Visby litegrann, och syr. Dagens uppdrag är att få klart ett visst stort virkprojekt som legat till sig lite för länge.

Jag räknar med att titta lite på TV idag. Jag har till exempel inte sett något alls av nya säsongen True Blood än, eftersom jag inte vill tvinga Janne till något han inte är intresserad av så har det fått vänta. Dessutom har jag några avsnitt av Persons Unknown liggande som verkar kunna bli en intressant serie. Och närhelst jag känner för det har jag mitt Star Trek-tittande på vänt, jag har fastnat i mitten på säsong fyra av Voyager, det går långsamt framåt.

Särskilt lagom att ha till virkprojekt är att lyssna på saker. Musik tråkar alltsomoftast ut mig, men jag har ett par avsnitt av tor.coms podcastade sf-noveller som små juveler i podcatchern telefonen. Telefonen, en HTC Desire, är i sig en juvel som jag tänkt berätta om men det får bli en annan dag.

Jag älskar sådana här dagar, lediga och med strålande väder utanför fönstret som jag kan undvika att gå ut i. Det är ljuvligt att ha balkongdörren öppen så att lite av trädsus och loj fågelsång kan tränga in, men inte för mycket av solsken och värme.

Två veckor kvar till semestern.

