Jag hade bestämt mig för att inte skriva mer om det där. Det tar bara en massa energi som hellre kan läggas på något mer kreativt. Oh boy, har jag behov av mer kreativitet i mitt liv! Så jag ska, men kanske… imorgon? Idag ska avnjutas med spel i goda vänners lag. Spel är visserligen inte okreativt, men jag har en annan idé i faggorna…

Det har varit några tunga dagar, och jag var inte säker på om jag skulle orka med något partirelaterat efter jobbet igår. Jag tog mig ändå i kragen och åkte in till min första flygbladsutdelning. Jag är glad att jag gjorde det! Att få fokusera på något konstruktivt, få lite användning av mina skådespelartalanger, möta både partifolk och presumtiva väljare… Det var otroligt roligt. Roligare än jag hade förväntat mig. Det gör att jag nu ändå känner att det finns något jag kan göra, jag har ett strå att dra till stacken. Och jag kan med gott samvete vända ryggen åt energivampyrerna.

Efter en god natts sömn (sa-weet!) vaknade jag så till det här: Projekt 500 Bäckar Små. Vilken strålande idé! För det är väldigt få som sitter och fiser på en halv miljon pengar. Men en tusenlapp, kan man tänka sig att avvara det? Finns det femhundra personer som kan tänka sig att ge en femhundrade-del av det som dragits tillbaka? Det är en idé som är så rätt på så många plan, och speciellt för en rörelse som oss pirater. Sharing är i sanning caring. Jag hoppas att så många som kan hakar på, och att de som inte kan bidra ändå sprider idén så att så många som möjligt får nys om den.

