Igår var migrän-dag, och det känns såklart idag. Urk. Annars har nog den där förkylningen-eller-vad-det-nu-var börjat packa ihop, så snart är jag på banan igen.

Jag kom på att jag glömt en sak. Stora Bloggpriset delades ju ut här i veckan med baluns på Nalen.
Nu var jag ju inte direkt fit for fight, men nästa år hoppas jag att någon förbarmar sig över mig och bjuder med mig. Jag vill gå på bloggala! Nån känner jag väl som kan tänka sig att ha mig som sällskap? Väl? Eller?
Jag vill hur som helst gratulera stort till allas vår Farmor Gun som tog hem det i mitt tycke prestigigaste av prisen, Politik och Samhälle. Hurra! Jag har aldrig träffat henne, men hon skriver så vettigt och lagom svårläst att jag bara blir glad. Hennes blogg andas eftertänksamhet och optimism.

(Jag tycker förresten att jag läser så många bloggar i så många ämnen, men av alla de nominerade insåg jag nu att jag bara följer de fem nominerade i nyss nämnda kategori, plus Tommy k Johansson som inte vann Prylar och Teknik. Märkligt.)

Det där med äldre som ger sig ut på nätet kommer mig osökt att tänka på min egen lilla mamma. Hon är nybliven pensionär och pratar nästan inte om annat än att nu ska hon minsann ta tag i det där med datorer. Det har funnits en i huset åtminstone de senaste tio åren, men hon har inte vetat hur man gör. Jag har försökt lära henne några gånger och varje gång har det börjat med ett intensivt letande efter powerknappen. Jag antar att det kommit sig av lika delar stress och ointresse, ingenting har liksom fastnat. Nu finns plötsligt intresset och hon har börjat på en kurs för pensionärer. Jag hoppas att min mer närboende syster hjälper till att få sprätt på det mobila bredbandet, så kanske jag får nöjet att adda min mamma på Facebook och kanske läsa hennes blogg en vacker dag. Jag hoppas.