Det sändes en trailer för första säsongen av Caprica efter säsongspremiären i fredags på SyFy Channel och io9 har vänligt nog postat den för oss som inte hade möjlighet att se den då.

James Marsters skymtar förbi (whee!), och jag har nu fått lära mig uttrycket stunt casting. Borde jag ha känt till det redan? Idén är alltså att kända namn får småroller i en tv-serie eller film för att dra tittare, och liksom enbart därför. Och jag blir lite trött.

Nåja, jag struntar ärligt talat i vilka skäl man haft för att casta honom och hoppas bara att han passar för den roll han fått. Jag tyckte inte att någon av insatserna i piloten stack ut som dåliga eller ojämna, det återstår att se förstås men de verkar ha valt skådespelare som inte är bara galet vackra utan också faktiskt kan agera. Och det kan ju även Marsters. Han må vara känd för att vara sex on legs, men han kan agera. Ge honom bara något att bita i, och det finns det ju förutsättningar för här vad det verkar. Jag är hoppfull.