En lång, lugn helg. Jag har fnissat en del över det faktum att Janne är iväg på Tjejsnack i Linköping idag och imorgon, och jag inte är det. Inte för att jag inte säkert skulle haft mycket trevligt där, och inte för att Janne också skulle behöva ta det lite lugnt för jösses vad den mannen sliter just nu, men det här var välbehövligt för mig.

Jag hade till och med en ledig dag igår, som jag firade med en promenad på förmiddagen och att stånga pannan blodig mot min nya dator på eftermiddagen. Tja, promenaden var trevlig i alla fall? Jag hade med mig några olyssnade podcasts och de två första avsnitten av Holy Cow BBQ räckte ganska precis på min runda. Intressant, om du inte får allergiska utslag av prat om religion så rekommenderar jag en titt. Lyssning. Whatev.

Jag har bestämt mig för att låta min nya netbook ligga till sig lite innan jag försöker lösa problemen med den. Jag är alldeles för lätt-frustrerad och blir ledsen och gråtig när det inte går som jag vill. Bättre motståndskraft krävs för sådana övningar. Och min gamla laptop, Light, fungerar faktiskt fortfarande. Jag vet bara inte hur länge till…
Stort tack till varenda en som gav mig någon form av feedback igår, jag behövde glada tillrop lika mycket som handfasta råd. Dessutom trollade Janne fram en ask hallon-tryfflar när han kom hem, jag är så lyckligt lottad. ♥

Så, med den föresatsen blev idag bättre. Ja, bortsett från att jag vinkade av en helstressad och genomförkyld man imorse. Men jag sov sedan en stund till och gick upp lagom till Melodikrysset. Ja jösses. :D Det är Mias fel, jag trodde inte att jag var intresserad. Men att kunna delta tillsammans med en hel hög med tweeps gjorde det hela till en galet rolig timme. Webradio i en flik, själva krysset i en annan, en flik för hashtagen #melodikrysset,och så den vanliga twitterströmmen på det. Och jag inser att det inte hade gått utan Light. Det här måste vara första gången på flera år som jag passar tiden till ett program, förresten. Konstig känsla när sedan programmet var slut, och både radio och twittret tystnade, och jag insåg att jag var ensam hemma. Jag hade visserligen varit det hela tiden, med det kändes inte så medan det pågick. Kul grej i alla fall!

Sushi till lunch, resten av dagen i soffan under en filt. Jag har tittat på pilotavsnittet till Caprica, och det kan nog banne mig bli något. Ska bli spännande att se vartåt det tar sig.

På det hela taget har jag nog ingenting att klaga över.

