Jag känner mig som en periodare nu. Stenkoll på bloggen och Twitter och Facebook och allt vad det är, och så plötsligt stänger jag av och tittar knappt åt det på flera veckor. Eller, jag tittar ibland men deltar inte. Läser men kommenterar inte. Och nu tillbaka igen. Jag vill inte bli en ketchup-bloggare. :D

Jag är inte riktigt lika skrivtrött nu som jag var efter förra årets NaNoWriMo. Då var jag inte alls säker på om det skulle bli något i år. Men det blev det ju! Och nu funderar jag lite kring hur jag ska komma vidare med mitt skrivande. Det känns som att det börjar bli dags, med fyra och ett halvt första utkast till romaner under bältet. Återstår att se vad och hur det blir.

Men lite ledigt tänker jag allt ta mig, december är ju så knökfull av andra saker ändå. Just nu läser jag ikapp GReader som slammat igen ordentligt på sistone (1258 olästa and counting…) och julklappsstickar för fulla muggar. Jag stickar på jobbet, och hemma framför TVn. Och på tunnelbanan. Och i väntrummet hos gynekologen. :) Jag har saknat stickandet, det gör mig lugn även i morgonrusning och när folk osar dåliga vibbar.

(Just ja! Apropå jobbet. Jag får behålla jobbet den här gången också. Phew.)

Som ett led i julförberedelserna har jag även skaffat mig ett konto på Wishlistr.se som jag tänker försöka hålla uppdaterad även efter helgerna. Om någon funderar på vad jag önskar mig går det bra att slänga ett öga där. :)

