*swisch swoosch*

Författaren susar förbi, superhjälte-capen fladdrar i vinddraget.

Jag har sextusen ord kvar, räknaren står på 44098 ord, och jag kan nu med säkerhet säga att jag kommer gå i mål i årets NaNoWriMo. Awesome! Visserligen kom jag in i en svacka precis efter att jag passerade 40000-strecket och just nu går det så tungt, så tungt. Men planen är klar: på lördag kommer jag att passera det femtiotusende ordet, summera ooch sammanfatta, och gå direkt på julklappsstickningen. En sak i taget, liksom. :)

*****

Jag har inte för avsikt att delta själv, för det finns inte på världskartan att jag klämmer ur mig något kreativt utanför den erbarmliga romanen just nu, men jag känner att jag måste tipsa de som till äventyrs inte känner till Mackan Andersson. Han genomför en riktigt rolig poesi-tävling borta hos sig, och visst finns det en och annan diktar-nörd i leden här? Se så, marsch dit och läs och delta, vetja!

*swoosh*